Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Jak skutecznie walczyć z cellulitem?
Cellulit to wyjątkowo częsty problem, który dotyka kobiety w każdym wieku. Objawia się on nieatrakcyjną, lekko pomarszczoną skórką głównie na udach i pośladkach, rzadziej w dolnej
Ubrania dla chłopców - funkcjonalna moda w najlepszym stylu
Ubranka dla dzieci powinny być bardzo praktyczne i wygodne. Jeżeli szukacie ubrań dla swoich chłopców to zdecydowanie powinniście postawić na modę funkcjonalną,
Chcesz wyglądać pięknie? Wykorzystaj płatki owsiane
Maseczka z płatków owsianych – sposób przygotowania
Przygotowanie maseczki z płatków owsianych to kilka prostych kroków. Aby ją zrobić, przygotuj:

dwie łyżki płatków
Zdrowe i lśniące włosy? Wybierz szampon domowej roboty
Domowe kosmetyki – prawdziwy hit
Kosmetyki domowej roboty mają coraz większą ilość zwolenników. Trudno się temu dziwić, bowiem pielęgnacja składnikami pochodzenia
Kremy do twarzy tłustej czyli jak pielęgnować cerę tłustą?
Cera tłusta jest wyjątkowo wymagająca i problematyczna. Nadmiar sebum powoduje nie tylko nieprzyjemne błyszczenie się twarzy, ale również sprzyja powstawaniu
Depilacja woskiem i depilacja okolic bikini - Mokotów
Naszedł okres wakacyjny. Wszyscy bardzo się z tego powodu cieszymy. I nawet jeśli nie każdy obchodzi wakacje bo na przykład pracuje i nawet jeśli nie każdy wybierze
Zabiegi nawilżające i kosmetyczne - kosmetyczka w Warszawie
Zabiegi nawilżające są bardzo ważne w życiu każdej z nas. Pozwalają sie skoncentrować i odprężyć aby kolejny dzień rozpocząć znów będąc pełną energii i nowych

Posted by on Lis 21, 2020 in Zdrowie |

Jakie witaminy włączyć w jesienną suplementację?

Jakie witaminy włączyć w jesienną suplementację?

Najlepsze witaminy, to te naturalne! To prawda, działająca nie tylko w okresie osłabionej odporności. Dobre witaminy na jesień warto przyjmować wraz z dobrej jakości pokarmem, tak aby zaspokoić nim wszystkie potrzeby organizmu. Łatwo powiedzieć, ale trudniej zrealizować!

Najpierw marsz na badania

Najlepszy sposób, aby nie strzelać z suplementacją na oślep, to udać się na badania krwi. Lekarz, interpretując nasze wyniki, dobierze suplementy, bądź leki – o nomenklaturze decyduje ilość witamin i składników mineralnych. Poważne niedobory, mogą nieść ze sobą poważne ryzyko, dlatego czasem należy przyjmować dawki lecznicze. Niektóre z witamin, są o tyle bezpieczne, że ciężko je przedawkować, gdyż są wydalane z moczem, np. witamina C. Z innymi z kolei, łatwo przedobrzyć, gdyż rozpuszczają się tylko w tłuszczach, to np. witamina A, D, E i K – w nadmiarze kumulują się w tkance tłuszczowej oraz w wątrobie, niosąc poważne konsekwencje.

Samodzielna suplementacja – bezpieczna czy nie?

Generalnie, jeżeli zażywać będziemy ilości podane na opakowaniach, nie ma mowy o przedawkowaniu suplementu. Prawo Polskie, od 2003 roku stosuje normy, narzucone przez Unię Europejską, a ilość m.in. witamin w suplementach jest ściśle określona. Ponadto, bez obaw do jesiennej suplementacji dorzucić można witaminę C oraz witaminy z grupy B. Są to, witaminy rozpuszczalne w wodzie, czyli organizm wydali ich nadmiar wraz z moczem. Obie to bardzo dobre witaminy na jesień, gdyż witamina C wzmacnia naszą odporność, a witamina B dodatkowo uchroni przed jesiennym przygnębieniem.

Zdrowa dieta najlepsza

Tak, jak we wstępie zaznaczono, dobre witaminy na jesień, niech pochodzą z dobrego jakościowo pożywienia! Dlatego jesienią, najzdrowiej włączyć do diety dużą ilość kiszonek, surowych warzyw i owoców – zwłaszcza polskich jabłek, ale też egzotycznych cytrusów – ze względu na dużą zawartość witaminy C. Świetnym sposobem na zdrowie, ale i rozgrzanie się w jesienne, chłodne dni jest picie naparu z imbiru. Imbir, cytryna, miód i domowy sok z malin – na samą myśli cieknie ślinka, a do tego jaka to bomba witaminowa – na zdrowie!