Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Jak uniknąć chorób wynikających z otyłości
Choroby takie jak nadciśnienie, cukrzyca, czy zwyrodnienia stawów to plaga współczesnych czasów. W większości przypadków są one następstwem nadwagi lub otyłości. Styl życia często
Serum na przebarwienia po trądziku czyli domowe sposoby na przebarwienia na twarzy
Przebarwienia na skórze twarzy mogą powstawać z różnych powodów. Są wynikiem działania słońca, skutkiem poważnych chorób układu trawiennego
Ile zapłacimy u fryzjera
Od czasu do czasu niemal każdy z nas musi skorzystać z usług świadczonych przez fryzjera. Ładnie wymodelowana fryzura to walor doceniany nie tylko przez panie. Dobrze przycięte włosy, umyte oraz
Manicure japoński - co musisz o nim wiedzieć? Jaki ma skład?
Salony kosmetyczne oferują wiele różnych zabiegów na paznokcie - od malowania i przedłużania ich, aż po zabiegi pielęgnacyjne, które mają na celu wzmocnienie
Naturalne olejki eteryczne do masażu - olejki zapachowe: olejek sosnowy
Naturalne olejki eteryczne do masażu to naprawdę wspaniała sprawa. Wzbogacają i uzupełniają każdy masaż po tysiąckroć. Staje się się on zdecydowanie
Kurtki damskie – modne rodzaje kurtek na każdą okazję
Chyba wszystkie kobiety lubią mieć w swojej szafie ubrania dostosowane do każdej, nawet najbardziej wymagającej sytuacji. Wśród rzeczy, które na pewno warto posiadać,
Serum do cery dojrzałej - gabinet medycyny estetycznej w Warszawie
Żadna z dorosłych już kobiet nie chce żeby na jej twarzy ukazywały się oznaki starości. Czy w ogóle możliwe jest aby tego dokonać? Można się starać i

Posted by on Lis 21, 2020 in Zdrowie |

Jakie witaminy włączyć w jesienną suplementację?

Jakie witaminy włączyć w jesienną suplementację?

Najlepsze witaminy, to te naturalne! To prawda, działająca nie tylko w okresie osłabionej odporności. Dobre witaminy na jesień warto przyjmować wraz z dobrej jakości pokarmem, tak aby zaspokoić nim wszystkie potrzeby organizmu. Łatwo powiedzieć, ale trudniej zrealizować!

Najpierw marsz na badania

Najlepszy sposób, aby nie strzelać z suplementacją na oślep, to udać się na badania krwi. Lekarz, interpretując nasze wyniki, dobierze suplementy, bądź leki – o nomenklaturze decyduje ilość witamin i składników mineralnych. Poważne niedobory, mogą nieść ze sobą poważne ryzyko, dlatego czasem należy przyjmować dawki lecznicze. Niektóre z witamin, są o tyle bezpieczne, że ciężko je przedawkować, gdyż są wydalane z moczem, np. witamina C. Z innymi z kolei, łatwo przedobrzyć, gdyż rozpuszczają się tylko w tłuszczach, to np. witamina A, D, E i K – w nadmiarze kumulują się w tkance tłuszczowej oraz w wątrobie, niosąc poważne konsekwencje.

Samodzielna suplementacja – bezpieczna czy nie?

Generalnie, jeżeli zażywać będziemy ilości podane na opakowaniach, nie ma mowy o przedawkowaniu suplementu. Prawo Polskie, od 2003 roku stosuje normy, narzucone przez Unię Europejską, a ilość m.in. witamin w suplementach jest ściśle określona. Ponadto, bez obaw do jesiennej suplementacji dorzucić można witaminę C oraz witaminy z grupy B. Są to, witaminy rozpuszczalne w wodzie, czyli organizm wydali ich nadmiar wraz z moczem. Obie to bardzo dobre witaminy na jesień, gdyż witamina C wzmacnia naszą odporność, a witamina B dodatkowo uchroni przed jesiennym przygnębieniem.

Zdrowa dieta najlepsza

Tak, jak we wstępie zaznaczono, dobre witaminy na jesień, niech pochodzą z dobrego jakościowo pożywienia! Dlatego jesienią, najzdrowiej włączyć do diety dużą ilość kiszonek, surowych warzyw i owoców – zwłaszcza polskich jabłek, ale też egzotycznych cytrusów – ze względu na dużą zawartość witaminy C. Świetnym sposobem na zdrowie, ale i rozgrzanie się w jesienne, chłodne dni jest picie naparu z imbiru. Imbir, cytryna, miód i domowy sok z malin – na samą myśli cieknie ślinka, a do tego jaka to bomba witaminowa – na zdrowie!