Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Czym nakładać podkład? Moia gąbka do makijażu
Powstało wiele technik i sposobów nakładania podkładów. Niektóre z nich dostosowane są zaledwie do jednego rodzaju fluidów, inne zaś sprawdzają się bez względu na konsystencję
Kremy do twarzy tłustej czyli jak pielęgnować cerę tłustą?
Cera tłusta jest wyjątkowo wymagająca i problematyczna. Nadmiar sebum powoduje nie tylko nieprzyjemne błyszczenie się twarzy, ale również sprzyja powstawaniu
Serum do cery dojrzałej - gabinet medycyny estetycznej w Warszawie
Żadna z dorosłych już kobiet nie chce żeby na jej twarzy ukazywały się oznaki starości. Czy w ogóle możliwe jest aby tego dokonać? Można się starać i
Jak skutecznie walczyć z cellulitem?
Cellulit to wyjątkowo częsty problem, który dotyka kobiety w każdym wieku. Objawia się on nieatrakcyjną, lekko pomarszczoną skórką głównie na udach i pośladkach, rzadziej w dolnej
Kompleksowa pielęgnacja ust w domu
Domowe sposoby na ponętne usta? Są w ogóle takie i czy mogą być skuteczne? Cóż, odpowiedź jest tylko jedna – oczywiście, że tak!
Trzeba tylko pamiętać, że wiele z nich wymaga pewnej
Kurtki damskie – modne rodzaje kurtek na każdą okazję
Chyba wszystkie kobiety lubią mieć w swojej szafie ubrania dostosowane do każdej, nawet najbardziej wymagającej sytuacji. Wśród rzeczy, które na pewno warto posiadać,
Manicure japoński - co musisz o nim wiedzieć? Jaki ma skład?
Salony kosmetyczne oferują wiele różnych zabiegów na paznokcie - od malowania i przedłużania ich, aż po zabiegi pielęgnacyjne, które mają na celu wzmocnienie

Posted by on Kwi 27, 2021 in Inne tematy |

Mięso z indyka dla aktywnych fizycznie

Mięso z indyka dla aktywnych fizycznie

Jeździsz na rowerze, biegasz, uprawiasz fitness, a może po prostu wychodzisz na długie spacery z psem lub grasz z dzieckiem w piłkę nożną? Każda forma aktywności fizycznej jest na wagę złota. Równie istotna jest też odpowiednio zbilansowana dieta, w której nie powinno zabraknąć grup produktów wymienionych w zaleceniach Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej . Jednym z tych składników jest mięso białe, które dla osób ćwiczących może okazać się szczególnie istotne.

Co warto dostarczyć organizmowi?

Dla utrzymania dobrej formy i kondycji, w trakcie uprawiania sportu istotne jest nie tylko jak ćwiczymy, ale również co jemy. Osoby aktywne fizycznie powinny zwracać szczególną uwagę zarówno na skład produktów, z których komponowane są posiłki, jak i odpowiednią ilość oraz wielkość porcji. Ćwiczący nie powinni zapominać m.in. o mięsie, szczególnie białym np. z indyka. Dlaczego? Argumentów jest wiele.

Mięso z indyka ma wysoką zawartość białka (szczególnie tuszka oraz filet i udo bez skóry), które przyczynia się do wzrostu masy mięśniowej oraz pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. – Rolą białka, jako składnika diety, jest dostarczenie do organizmu azotu białkowego oraz aminokwasów egzogennych. Mięso, w tym indycze, uznawane jest za źródło białka pełnowartościowego, co oznacza, że jego spożycie zapewnia równowagę azotową w organizmie oraz dostarcza aminokwasów egzogennych w proporcjach, które umożliwiają maksymalne wykorzystanie ich w syntezie białek ustrojowych – wyjaśnia dr Joanna Neuhoff-Murawska, dietetyk oraz ekspert programu “Indyk z Europy – pod skrzydłami jakości”.

Kolejnym ważnym składnikiem dla sportowca może okazać się potas. Mięso indycze jest źródłem potasu, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz mięśni.

Równie istotna dla osób aktywnych fizycznie jest także podaż witaminy D oraz witamin z grupy B. Warto pamiętać, że mięso z indyka jest źródłem witaminy B3, B6, B12. Niacyna (B3) pomaga zachować zdrową skórę, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Z kolei, witamina B6 pomaga w prawidłowej syntezie cysteiny, a witamina B12 przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Nie do przecenienia jest również rola witaminy D, która pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i prawidłowym funkcjonowaniu mięśni .

Prosty przepis na pełnowartościowe danie

Aktywność sportowa nierzadko wymaga poświęcenia czasu i zaangażowania. Jeśli dodamy do tego również godziny spędzone w pracy czy obowiązki domowe, okaże się, że zostanie nam zaledwie kilkanaście minut w ciągu dnia na przygotowanie pełnowartościowych posiłków.

Delikatny filet z indyka na kokosowym ryżu

Składniki na 2 porcje:

– 400 g fileta z indyka

– 200 g ryżu basmati

– 4 łyżki wiórków kokosowych

– 2 papryki czerwone

– 2 łyżeczki oleju kokosowego

– ½ szklanki wody

– 1 łyżeczka miodu

– 1 łyżeczka octu winnego

– sól himalajska

– pieprz

Przygotowanie:

1. Rozgrzewamy piekarnik do 160˚C i wkładamy do niego wiórki kokosowe. Trzymamy aż staną się złociste. W międzyczasie przygotowujemy paprykę, którą kroimy w paski.

2. Gotujemy ryż, dodając do wody podprażone wiórki kokosowe.

3. Indyka kroimy w drobną kostkę i doprawiamy solą oraz pieprzem.

4. Podsmażamy mięso na oleju kokosowym i dodajemy paprykę. Całość zalewamy wodą połączoną z octem i miodem. W ten sposób dusimy indyka przez około 20 minut, aż do redukcji sosu.

5. Na ugotowany ryż układamy indyka z duszoną papryką.

Więcej kulinarnych inspiracji na www.wingsofquality.eu